Intră pe FORUM!  

ŞCOALA GIMNAZIALĂ 'AUGUSTIN MAIOR' REGHIN

Gimnaziul de Stat "Augustin Maior" din Regin, Judetul Mures, Romania.

ROI

Aprobat în C.A. din 24 februarie 2009


R E G U L A M E N T

 DE   O R D I N E   I N T E R I O A R Ä‚




    Munca ÅŸi convieÅ£uirea a câtorva sute de persoane în spaÅ£iul restrâns al ÅŸcolii nu este posibilă decât într-o atmosferă de respect reciproc. Aceasta include ÅŸi necesitatea respectării stricte a unor reguli.
    Prezentul regulament a fost întocmit de Comisia de elaborare a regulamentului de ordine interioară discutat în Consiliul profesoral ÅŸi aprobat de Consiliul de administraÅ£ie din date de 24 februarie 2009. Documentul conÅ£ine doar reglementările suplimentare care nu sunt cuprinse în “Regulamentul de organizare ÅŸi funcÅ£ionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar“, ce poate fi consultat în întregime la bibliotecă ÅŸi pe pagina web a MEC (www.edu.ro, ÃŽnvăţământ preuniversitar).
    Regulamentul ÅŸcolii noastre, ce va putea fi consultat ÅŸi discutat la începutul fiecărui an ÅŸcolar de către diriginÅ£i, împreună cu articolele 1 – 8, 10, 14, 45, 46, 48, 50, 54 – 60, 62 - 68, 71 – 76, 78, 79, 83 – 87; 91 – 93, 96 – 103, 105 – 108, 110, 111; 113,  114, 117 - 123, 130, 132, 133, 135, 137, 139, 144, 146, 148, 150, 166, 167 din Regulamentul de organizare ÅŸi funcÅ£ionare a unităţilor de învăţământ  preuniversitar, iar elevii ÅŸi părinÅ£ii vor semna pentru luare la cunoÅŸtinţă.
    Regulamentul nu se doreÅŸte o colecÅ£ie de restricÅ£ii ÅŸi sancÅ£iuni pentru elevii ÅŸcolii ci încearcă să pună accentul pe responsabilizarea tuturor oamenilor ÅŸcolii (personal didactic, didactic auxiliar, nedidactic ÅŸi elevi) în promovarea unei activităţi educative de calitate.
    Membrii Consiliului de administraÅ£ie vor depune eforturi, pentru ca toată baza materială a ÅŸcolii să poată fi folosită de elevi ÅŸi în folosul acestora. De asemenea, se vor strădui, ca toate acÅ£iunile tradiÅ£ionale complementare cursurilor ÅŸcolare, să se desfăşoare în continuare, iar altele pot fi organizate la solicitarea elevilor.



I. Exercitarea calităţii de elev

A. Comportamentul în şcoală

1. Opţiunea pentru Gimnaziul de Stat „Augustin Maior” Reghin înseamnă implicit adoptarea unui comportament civilizat atât în şcoală cât şi în afara acesteia. Prin sintagma „comportament civilizat” înţelegem:
a.    Respectul manifestat constant faţă de colegi, profesori ÅŸi personalul auxiliar al ÅŸcolii.
b.    Evitarea oricăror forme de violenţă fizică ÅŸi verbală ÅŸi agresivitate sau jocuri cu caracter violent cu miÅŸcări excesive ÅŸi periculoase.
c.    Limbajul folosit de elevi trebuie să fie decent atât în relaÅ£iile cu profesorii, personalul didactic auxiliar, personalul nedidactic, cât ÅŸi cu colegii.
d.    Rezolvarea conflictelor sau situaÅ£iilor problematice prin dialog ÅŸi în conformitate cu regulamentele ÅŸcolare (arbitrarietatea dirigintelui sau direcÅ£iunii).
e.    Orice conflict dintre elevi se va rezolva imediat prin aducerea la cunoÅŸtinÅ£a dirigintelui, sau în lipsa acestuia, profesorului de serviciu.
f.    Evitarea distrugerii bunurilor ÅŸcolii sau a celor personale, ale colegilor.
g.    Responsabilitate în îndeplinirea sarcinilor ÅŸcolare asumate ÅŸi implicare în rezolvarea unor probleme/dorinÅ£e sau nevoi, exprimate personal sau în numele clasei.
h.    Adoptarea unei atitudini sincere ÅŸi oneste în orice situaÅ£ie, dar mai ales atunci când se produc incidente; falsa solidaritate se reduce de fapt la complicitate ÅŸi tăinuirea adevărului.
a.    O formă concretă de manifestare a respectului ÅŸi de înÅ£elegere a valorilor promovate de către ÅŸcoala noastră o reprezintă situaÅ£ia în care orele de studiu, indiferent de conÅ£inuturile predate sau de profesorul de la catedră, se desfăşoară într-o atmosferă calmă ÅŸi liniÅŸtită.
2.  Fiecare clasă va stabili 2 elevi care trebuie să ridice zilnic laptele ÅŸi cornul, până în pauza  de la ora 10. Alimentele se distribuie colegilor de clasă ÅŸi se consumă, de regulă în pauza  mare.
3. Elevii sunt obligaÅ£i să păstreze curăţenia ÅŸcolii, începând cu locul din clasă. Sălile de clasă, care după terminarea cursurilor sunt excesiv de murdare ÅŸi cu deÅŸeurile necolectate selectiv, pot fi lăsate nemăturate de către personalul de îngrijire, cu acordul conducerii ÅŸcolii. ÃŽn aceste săli de clasă curăţenia va fi efectuată a doua zi de către elevii de serviciu din ziua precedentă sau de întreaga clasă, până la reintrarea în limitele normalului. 
4. Absenţele datorate îmbolnăvirii elevilor, bolilor contagioase din familie sau altor cazuri de forţă majoră, dovedite cu acte legale, sunt considerate motivate
Motivarea absenţelor se efectuează pe baza următoarelor acte:
a) adeverinţă eliberată de medicul  de familie;
b) adeverinţă sau certificat medical eliberat de unitatea sanitară, în cazul în care elevul a fost internat în spital;
c) cererea scrisă a părintelui/tutorelui legal al elevului, adresată dirigintelui/învăţătorului;
d) adeverinţă eliberată de cluburile sportive la care elevul activează;
Motivarea absenţelor se face de către învăţător sau diriginte, în ziua prezentării actelor justificative.
Actele pe baza cărora se face motivarea absenţelor vor fi prezentate în termen de maxim 7 zile de la reluarea activităţii elevului şi vor fi păstrate de către învăţător/diriginte pe tot parcursul anului şcolar.
Nerespectarea termenului prevăzut la alin. 4 din prezentul articol atrage, de regulă, declararea absenţelor ca nemotivate.
5. Se interzice consumul de alcool şi consumul produselor alimentare din care rezultă resturi greu de îndepărtat (gumă de mestecat, seminţe, pufuleţi, floricele de porumb, chips-uri) în clădirea, în curtea şcolii şi în sala de sport. În situaţia în care elevii vor fi depistaţi consumând aceste produse, profesorii îi vor nota în caietul clasei. Aceşti elevi vor participa în mod obligatoriu la acţiuni de curăţenie în săptămâna în care s-a constatat abaterea. Răspunde dirigintele clasei.
6. Se interzice elevilor fumatul şi consumul de droguri în incinta şcolii.
7. Este interzisă introducerea în şcoală de către elevi a materialelor periculoase, precum şi a obiectelor ascuţite sau tăioase.
8. Elevii sunt obligaÅ£i să păstreze toate bunurile ÅŸcolii,   să folosească întregul patrimoniu cu
grijă deosebită. Toate incidentele vor fi semnalate diriginţilor, profesorilor de serviciu şi în cazuri deosebite conducerii şcolii.
a) Fixarea unor materiale cu bandă adezivă pe pereţi este strict interzisă. În cazul încălcării acestei prevederi, coordonatorul de proiect, respectiv dirigintele, răspunde de refacerea zugrăvelii.
b) În cazul stricăciunilor provocate din neatenţie sau reavoinţă, elevii vor suporta costurile reparaţiilor sau vor înlocui bunurile distruse. Dacă nu se cunosc vinovaţii, cheltuielile vor fi suportate de întreaga clasă.
c) În cazul constatării deteriorării involuntare şi accidentale a scaunelor, profesorii vor nota în caietul clasei şi vor preda scaunul respectiv la tâmplărie.
9. La intrarea în sălile de curs, elevii au obligaţia să închidă telefoanele mobile şi să le depună pe catedră până la terminarea orei. Folosirea telefonului mobil în alte scopuri decât comunicarea este interzisă şi se sancţionează cu scăderea notei la purtare şi confiscarea aparatului, care va fi depus la direcţiune, putând fi recuperat doar de unul dintre părinţii elevului în cauză.
10. Se interzice accesul elevilor în podul ÅŸcolii, centrala termică sau alte spaÅ£ii cu destinaÅ£ie administrativ – gospodărească. De asemenea este interzis  accesul elevilor în alte săli de clasă decât propria sală sau cele în care au fost repartizaÅ£i conform programului.
11. Este interzisă folosirea de jucării periculoase, dispozitive care emană mirosuri persistente sau a oricăror obiecte folosite în scopul stropirii cu apă a celorlalţi elevi.
12. Se interzice aducerea mingilor la şcoală şi implicit jocul cu mingea în curtea şcolii şi în incinta sălilor de clasă.
13. Se interzice aducerea la şcoala a rolelor, bicicletelor şi skate-board-urilor, cu excepţia situaţiilor în care se organizează activităţi extracurriculare care necesită utilizarea acestora.
14. Este interzis elevilor să umble cu foc şi să introducă în şcoală surse de foc (chibrituri, brichete etc.), precum şi materiale inflamabile.
15. Este interzis elevilor să alerge prin clase sau coridoare.
16. Este interzis elevilor să se aplece pe marginea ferestrelor şi să arunce orice fel de obiecte sau lichide de pe fereastră în curtea şcolii sau în stradă.
17. Se interzice pe timpul iernii introducerea bulgărilor de zăpadă în sălile de clasă, laboratoare sau oricare alte spaţii destinate procesului de învăţământ, aruncarea cu bulgări de zăpadă în colegi sau alte persoane, precum şi aruncarea bulgărilor în geamurile sau pereţii exteriori ai şcolii.
18. După ultima oră, reziduurile din bănci vor fi aruncate în coşul de gunoi. De asemenea, elevii vor aşeza toate scaunele pe mese, în funcţie de cele stabilite de fiecare diriginte, părăsind incinta şcolii în maxim 5 minute.
19. Elevii nu vor părăsi curtea şcolii în timpul pauzelor.
20. Se interzice utilizarea căştilor pentru a asculta muzică în timpul orelor şi al pauzelor.
21. Se interzice chemarea prietenilor la şcoală pentru rezolvarea problemelor personale.
22. Elevul are dreptul de a-şi spune punctul de vedere, în special în cadrul orelor de dirigenţie.
23. Elevul are dreptul de a fi informat; elevului i se vor aduce la cunoştinţă penalizările şi recompensele comportamentului său.
24. Elevul are dreptul la consiliere psihologică individuală pentru revizuirea comportamentului (dacă doreşte).

B. Organizarea activităţii didactice

   1. Elevii au obligaÅ£ia să frecventeze cursurile ÅŸi să participe la activităţile ÅŸcolare  ÅŸi extracurriculare după programul stabilit de ÅŸcoală, într-o Å£inută decentă.
   2. ÃŽn timpul cursurilor, elevii nu vor părăsi sala de curs.
   3. Sălile de clasă vor fi eliberate în pauza mare, când profesorul care are oră înaintea acesteia este obligat să scoată elevii în curtea ÅŸcolii, fiind ultimul care părăseÅŸte incinta clasei,
   4. Dacă după 15 minute de la începerea orei profesorul nu a intrat la clasă, elevul de serviciu va anunÅ£a direcÅ£iunea pentru a rezolva situaÅ£ia. Elevii vor sta liniÅŸtiÅ£i în clasă pe tot parcursul orei pentru a nu deranja cursurile altora.
   5. Profesorii vor arăta elevilor toate lucrările scrise corectate.
   6. Elevii repetenÅ£i se pot reînmatricula la cerere, la acelaÅŸi nivel, în următorii doi ani consecutivi, redobândind calitatea de elev. ÃŽn cazul elevilor care nu locuiesc în aria de cuprindere a unităţii noastre sau care au săvârÅŸit abateri disciplinare grave, în anul ÅŸcolar precedent, conducerea ÅŸcolii poate refuza cererea de reînscriere.

C. Abateri disciplinare

   1. Nota la purtare se stabileÅŸte de diriginte după consultarea celorlalÅ£i profesori ai clasei, în funcÅ£ie de comportarea generală a elevului în ÅŸcoală ÅŸi în afara ei, precum ÅŸi de atitudinea faţă de învăţătură. Notele sub 7 se aprobă în Consiliul profesoral.  Stabilirea notei la purtare în funcÅ£ie de absenÅ£ele nemotivate se va face în felul următor: la un număr de absenÅ£e nemotivate egal cu numărul de săptămâni ale semestrului respectiv, nota va fi scăzută cu un punct; pentru multiplii acestui număr, nota va fi scăzută cu un număr de puncte corespunzător.
   2. Când există suspiciuni bazate pe motive serioase, că un certificat medical a fost obÅ£inut prin fraudă, acesta nu va fi luat în considerare. Se va analiza cazul în Consiliul de administraÅ£ie.
   3. SituaÅ£ia elevilor cu îmbolnăviri frecvente va fi discutată cu părinÅ£ii acestora ÅŸi conducerea ÅŸcolii. DiriginÅ£ii pot cere anunÅ£area telefonică a cazurilor de îmbolnăvire la secretariat sau telefonul personal.
   4. AbsenÅ£ele elevilor care pleacă de la ÅŸcoală în timpul programului, sunt considerate în mod automat nemotivate.
   5. Elevii care în timpul cursurilor sunt depistaÅ£i în baruri, vor avea nota scăzută la purtare cu un punct (chiar dacă au scutire pentru ziua respectivă), întrucât aduc prejudicii imaginii ÅŸcolii.

D. Activităţi extracurriculare

   1. InvitaÅ£iile formulate în numele ÅŸcolii vor fi distribuite doar după ce au fost vizate de unul dintre directori.
   2. SelecÅ£ia elevilor pentru participarea la activităţi extraÅŸcolare (parteneriate, excursii, proiecte, tabere) se va face în funcÅ£ie de nivelul de disciplină al clasei, de aspectul ÅŸi de păstrarea bunurilor din sala de clasă, de rezultatele la învăţătură, purtare, precum ÅŸi în funcÅ£ie de participarea la olimpiade, la activităţile culturale, sportive ÅŸi obÅŸteÅŸti.
   3. Etapele de organizare a excursiilor sunt următoarele:
a) profesorul organizator va înainta conducerii şcolii programul detaliat al excursiei;
b)organizarea efectivă a excursiei va începe după ce s-a obţinut acordul conducerii şcolii.
   4. Orice excursie neautorizată este interzisă.

E. Recompensarea elevilor

   1. Elevii care obÅ£in rezultate remarcabile în activitatea ÅŸcolară ÅŸi extraÅŸcolară ÅŸi se disting prin comportare exemplară pot primi următoarele recompense:
a) evidenţiere în faţa colegilor clasei;
b) evidenţiere, de către director, în faţa colegilor de şcoală sau în faţa consiliului profesoral;
c) comunicare verbală sau scrisă adresată părinţilor, cu menţiunea faptelor deosebite pentru care elevul este evidenţiat;
d) burse de merit, de studiu sau alte recompense materiale acordate de stat, de agenţi economici sau de sponsori;
e) premii, diplome, medalii;
f) recomandare pentru trimiterea, cu prioritate, în excursii sau în tabere de profil din  Å£ară ÅŸi din străinătate;
g) premiul de onoare al unităţii de învăţământ.
   2. Acordarea premiilor elevilor la sfârÅŸitul anului ÅŸcolar se face la nivelul unităţii de învăţământ, la propunerea dirigintelui, a consiliului clasei, a directorului ÅŸcolii.
   3. Se pot acorda premii elevilor care:
a) au obţinut primele trei medii generale pe clasă, dar nu mai mici de 9.00; pentru următoarele trei medii se pot acorda menţiuni;
b) s-au distins la una sau mai multe discipline de studiu;
c) au obţinut performanţe la concursuri, festivaluri, expoziţii şi la alte activităţi extraşcolare desfăşurate la nivel local, judeţean, naţional sau internaţional;
d) s-au remarcat prin fapte de înaltă ţinută morală şi civică;
e) au avut, la nivelul clasei, cea mai bună frecvenţă pe parcursul anului şcolar.
   4. Nu se pot acorda premii ÅŸi menÅ£iuni elevilor care au obÅ£inut notă mai mică de 10 la purtare.

II. Reguli privind folosirea încăperilor specializate

   1. Cabinetele de informatică vor fi utilizate numai pentru activitatea didactică asistată de calculator. Utilizarea calculatoarelor pentru scopuri nedidactice este interzisă. La părăsirea laboratoarelor elevii vor aranja scaunele sub mese.
   2. Accesul elevilor în aceste spaÅ£ii se face numai însoÅ£it de către profesor. ÃŽn timpul pauzelor elevii vor părăsi cabinetele petrecându-ÅŸi timpul liber în curtea ÅŸcolii sau pe holurile clădirii.
   3. Modificarea setărilor calculatoarelor ÅŸi instalarea de soft nedidactic (jocuri, etc.) este interzisă. Accesul la datele stocate pe medii externe (dischetă, CD, Memory Stick etc.) se face doar de la calculatorul profesorului.
   4. Profesorii de informatică au obligaÅ£ia de a verifica laboratoarele la începutul ÅŸi la sfârÅŸitul fiecărei zile în care se desfăşoară activităţi educative în aceste spaÅ£ii. La plecare, profesorii vor verifica dacă geamurile sunt închise ÅŸi uÅŸile încuiate.
   5. Accesul persoanelor străine este interzis în cabinetele de informatică (autorizarea accesului se face numai de către directori).
   6. Este strict interzis consumul de băuturi răcoritoare ÅŸi alimente în cabinetele de informatică!
   7. Profesorii care desfăşoară activităţi instructiv-educative în cabinetele de informatică îşi vor planifica ÅŸi consemna activităţile în registrul de evidenţă al cabinetului.

III. Reguli privind folosirea sălii de sport

   1. Sala de sport va fi utilizată numai pentru desfăşurarea lecÅ£iilor la disciplina  educaÅ£ie fizică ÅŸi obiectele opÅ£ionale din această arie curriculară. Orice excepÅ£ie va trebui să aibă acordul scris al unuia dintre directori.
   2. Accesul elevilor în sala de sport se face numai însoÅ£iÅ£i de către profesor.
   3. UÅŸa va fi încuiată înainte de începerea activităţilor didactice.
   4. Elevii vor participa la lecÅ£ii doar cu echipament sportiv adecvat, care nu se va folosi pentru deplasarea la sala de sport (în acest scop pregătirea vestimentară pentru ora de sport se va face în vestiarele aferente).
   5. Până la începerea desfăşurării lecÅ£iei, elevii vor sta pe bănci.
   6. Se interzice lovirea mingii cu piciorul spre tavanul sau spre pereÅ£ii laterali ai sălii de sport.
   7. ÃŽn timpul orelor, consumarea băuturilor răcoritoare se permite doar în pauzele acordate de profesor.
   8. Vestiarele ÅŸi grupurile sanitare se vor încuia în timpul desfăşurării activităţilor sportive . Elevii nu pot rămâne în vestiare în timpul orelor de curs sub nici un motiv. Cei care încalcă această prevedere vor suporta costul reparării ÅŸi recondiÅ£ionării vestiarului respectiv.
   9. Elevii scutiÅ£i medical pe un semestru sau pe tot anul ÅŸcolar au obligaÅ£ia să prezinte profesorului de sport scutirile medicale la cel mult 2 săptămâni de la începerea semestrului respectiv.
   10. Elevii scutiÅ£i de efort fizic au obligaÅ£ia de a asista la orele de sport conform regulamentelor ÅŸcolare, schimbând încălţămintea în vestiare. Acestor elevi le este interzisă ÅŸederea în timpul desfăşurării orelor de sport în vestiare sau în sălile de clasă.
   11. Accesul persoanelor străine este  interzis în sala de sport (autorizarea accesului se face numai de către directori).

IV. Biblioteca

   1. CărÅ£ile vor fi împrumutate pe bază de semnătură pentru 2 săptămâni, cu posibilitatea prelungirii cu o săptămână.
   2. ÃŽn cazul cărÅ£ilor deteriorate, distruse sau pierdute, elevul va preda o nouă ediÅ£ie a aceleiaÅŸi cărÅ£i sau va plăti  dublul sumei corespunzătoare valorii actualizate a cărÅ£ii.

V. Serviciul pe clasă
   
   1. Fiecare clasă va avea obligatoriu un caiet în care va consemna constatările privind starea clasei:
•    curăţenia
•    elevi indisciplinaÅ£i
•    teme neefectuate
   2. ÃŽn fiecare zi, la începutul cursurilor, elevul de serviciu are obligaÅ£ia de a verifica starea mobilierului ÅŸcolar. ÃŽn cazul în care se constată existenÅ£a unor scaune rupte sau bănci murdare ÅŸi deteriorate, elevii de serviciu trebuie să informeze prompt (în maxim 1 oră) dirigintele ÅŸi profesorul de serviciu despre această situaÅ£ie. ÃŽn cazul nerespectării acestui termen, responsabilitatea pentru repararea mobilierului ÅŸcolar revine clasei respective.
   3. Elevul de serviciu va ÅŸterge tabla după fiecare oră ÅŸi va aerisi clasa.
   4. După ultima oră de curs în sala de clasă, elevul de serviciu va:
a)   anunÅ£a profesorul că este ultima oră
b)   aÅŸtepta împreună cu acesta ieÅŸirea colegilor
c) verifica curăţenia clasei, vor consemna eventualele neajunsuri în caietul clasei
d)  prezenta caietul clasei profesorului de la ultima oră de curs la semnat
e)    verifica colectarea selectivă a deÅŸeurilor
   5. Neîndeplinirea sarcinilor se pedepseÅŸte cu prelungirea perioadei de serviciu.
   6. Profesorii de serviciu vor verifica starea de curăţenie.

VI. Secretariatul

   1. Carnetele de elevi se vor elibera ÅŸi viza doar prin intermediul diriginÅ£ilor.
   2. AdeverinÅ£ele se eliberează a doua zi după depunerea cererii începând cu ora 13.

VII. Personalul didactic, didactic auxiliar ÅŸi nedidactic

   1. Programul de lucru al personalului didactic auxiliar se desfăşoară în intervalul orar 7,30 – 15,30; al celui nedidactic se desfăşoară în două schimburi cuprinse între orele 6 – 14 ÅŸi 13 – 21, iar programul de lucru al personalului didactic este conform orarului întocmit la începutul anului ÅŸcolar. Activitatea elevilor se va desfăşura într-un singur schimb, între orele 8 – 14/15, conform orarelor claselor.
   2. Personalul de conducere, didactic auxiliar ÅŸi nedidactic va consemna în condica de prezenţă odată cu semnătura , ora intrării ÅŸi ora ieÅŸirii din unitate. 
   3. Muncitorii ( tâmplarii ÅŸi fochiÅŸtii ) îşi consemnează într-un caiet de evidenţă activitatea desfăşurată. Acesta trebuie prezentat zilnic, la încheierea programului, pentru semnare la direcÅ£iune.
   4.  Portarii vor purta un semn distinctiv: uniformă, vestă, ÅŸapcă ÅŸi / sau ecuson, prin care să scoată în evidenţă rolul lor în unitate.
   5. Personalul didactic trebuie să manifeste interes pentru dezvoltarea personală a elevilor, respect, toleranţă, înÅ£elegere ÅŸi atenÅ£ie faţă de fiecare, fără discriminări (de statut social, sex, etnie, religie, rezultate ÅŸcolare, dizabilităţi fizice/psihice).
   6. Personalul din învăţământ are obligaÅ£ia de a respecta prevederile Regulamentului de organizare ÅŸi funcÅ£ionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar.
   7. Personalul din învăţământ are obligaÅ£ia de a respecta atribuÅ£iile din fiÅŸa postului sau orice alte sarcini care se dau de către conducerea ÅŸcolii sau de administrator pentru rezolvarea situaÅ£iilor neprevăzute , urgente care apar în ÅŸcoală.
   8. Personalul din învăţământ are obligaÅ£ia de a respecta normele de protecÅ£ia muncii ÅŸi PSI.
   9. a) PrezenÅ£a la locul de muncă sub influenÅ£a băuturilor alcoolice este interzisă. Personalul aflat în această situaÅ£ie va fi trimis acasă, iar ziua respectivă se va considera absenţă nemotivată ÅŸi se va reÅ£ine din salariu.
        b) ÃŽn cazul repetării abaterii, se vor aplica sancÅ£iunile prevăzute de Statutul personalului didactic, pentru personalul didactic ÅŸi didactic auxiliar, respectiv de prezentul regulament pentru personalul nedidactic.
   10. Personalul din învăţământ are obligaÅ£ia de a anunÅ£a conducerea ÅŸcolii de orice conflict care ar putea apare între membrii personalului.
   11. Personalul din învăţământ are obligaÅ£ia de a anunÅ£a conducerea ÅŸcolii de orice avarie care se poate produce  la instalaÅ£iile electrice, de încălzire sau sanitară, la centrala termică, deteriorări  de bunuri, etc., pentru a putea lua măsuri în timp util pentru remedierea lor.
   12. Cadrele didactice nu pot fi perturbate în timpul desfăşurării activităţii didactice de nici o autoritate ÅŸcolară sau publică.
   13. Personalul didactic are obligaÅ£ia de a consemna în condica de prezenţă activităţile desfăşurate cu elevii. LecÅ£iile neconsemnate în condică sau nesemnate până la completarea condicii vor fi considerate neÅ£inute ÅŸi vor fi reÅ£inute din salariul persoanei respective.
   14.  ÃŽn intervalul orar 7,30 – 15,30 paza unităţii ÅŸcolare este asigurată de portarul de serviciu, iar după ora 15, paza este asigurată de un sistem de monitorizare ÅŸi intervenÅ£ie.
   15. Accesul profesorilor ÅŸi al personalului didactic auxiliar în incinta unităţii de învăţământ se face prin intrarea principală. Accesul elevilor până la ora 8 se face pe poarta de acces dinspre curte, iar după ora 8 numai pe intrarea principală.
   16. Accesul părinÅ£ilor este permis până la secretariat sau sala profesorală, iar în situaÅ£iile în care participă la ÅŸedinÅ£e sau lectorate cu părinÅ£ii sau alte activităţi extracurriculare ÅŸi în sala de clasă.
   17. Accesul altor categorii de persoane va fi condiÅ£ionat de prezentarea clară a scopului ÅŸi destinaÅ£iei ÅŸi se va rezuma de regulă, la serviciul secretariat.
   18. Intrarea ÅŸi ieÅŸirea autovehiculelor din curtea ÅŸcolii se va realiza doar în prezenÅ£a portarului.
   19. Serviciul pe ÅŸcoală al personalului didactic ÅŸi atribuÅ£iile acestuia sunt precizate în graficul întocmit la începutul fiecărui semestru. Respectarea repartizării pe sectoare ÅŸi a atribuÅ£iilor ce decurg din grafic este obligatorie pentru fiecare cadru didactic.
   20. Cadrul didactic de serviciu la parterul ÅŸcolii răspunde de închiderea cataloagelor ( după ce a verificat că toate sunt la locul lor ) ÅŸi a calculatorului din sala profesorală.

VIII. Măsuri privind eliminarea risipei de energie

   1. Responsabilul clasei sau locÅ£iitorul au obligaÅ£ia să sesizeze direcÅ£iunea, dacă două zile la rând temperatura în clasa este prea mare sau prea scăzută.
   2. La  plecarea elevilor din clasă, elevul de serviciu va stinge lumina, iar dacă sistemele de încălzire sunt în stare de funcÅ£ionare, se vor închide toate geamurile ÅŸi uÅŸa.
   3. Cadrele didactice sunt obligate să renunÅ£e la iluminatul artificial, când acesta nu este necesar.

IX. Recomandări privind protecţia, igiena şi securitatea muncii

   1. Elevii nu au voie să intervină la instalaÅ£iile electrice din ÅŸcoală (prize, întrerupătoare, firide cu siguranÅ£e fuzibile, becuri, tuburi de iluminat, aparate).
   2. Elevii au obligaÅ£ia să anunÅ£e dirigintele clasei, când constată apariÅ£ia unor defecÅ£iuni la instalaÅ£ia electrică sau de gaz.
   3. Elevii vor avea un comportament prin care să evite orice accidentare sau deteriorarea bunurilor ÅŸcolii.
   4. ÃŽn cabinetele de specialitate, vor fi respectate regulile specifice.
   5. Se vor respecta regulile de circulaÅ£ie. O atenÅ£ie maximă se impune la traversarea părÅ£ii carosabile de către pietoni ÅŸi a schimbării direcÅ£iei de mers a celor care se deplasează cu bicicleta sau motoreta.

X. Sancţiuni

   1. Nu poate fi considerată minoră nici o abatere de la acest regulament, întrucât ar reflecta lipsa de voinţă sau incapacitatea de a respecta norme elementare de muncă în comun.
   2. SancÅ£iunile disciplinare care se pot aplica personalului nedidactic, în raport cu gravitatea abaterilor sunt:
         a)  observaÅ£ie scrisă;
         b)  avertisment;
         c) diminuarea salariului de bază cu până la 15% pe o perioadă de 1 până la 6 luni;
         d)  desfacerea disciplinară a contractului de muncă;
   3. Elevii care încalcă prevederile prezentului regulament vor fi sancÅ£ionaÅ£i conform “Regulamentului de organizare ÅŸi funcÅ£ionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar“ ÅŸi a prezentului regulament.

XI. Dispoziţii finale

   1. La nivelul ÅŸcoli se constituie fondul pentru baza didactico - materială, din contribuÅ£ia voluntară a părinÅ£ilor. Nivelul contribuÅ£iei se votează în Consiliul reprezentativ al părinÅ£ilor. Administrarea fondului se face numai cu acordul părinÅ£ilor, prin  preÅŸedintele Consiliului reprezentativ al părinÅ£ilor.
   2. ÃŽn cazul familiilor  cu mai mulÅ£i copii, simultan elevi ai ÅŸcolii, contribuÅ£ia poate fi achitată doar de unul dintre elevi.
   3. Repartizarea claselor în săli se poate face ÅŸi Å£inând seama de nivelul contribuÅ£iei fiecărei clase la fondul pentru baza didactico – materială în anul ÅŸcolar precedent. 
   4. SalariaÅ£ii ÅŸcolii au dreptul de a beneficia de salariu de merit în ultimul an de activitate înainte de pensionare.
   5. SalariaÅ£ii ÅŸcolii pot beneficia de 2 salarii la pensionare.
   6. ÃŽn caz de boală cadrele didactice sunt obligate să anunÅ£e direcÅ£iunea ÅŸcolii în cel mai scurt timp pentru stabilirea unui program de suplinire. 
   7. Prezentul regulament va fi adus la cunoÅŸtinÅ£a elevilor ÅŸi a părinÅ£ilor sau reprezentanÅ£ilor legali ai acestora.